Закрыть

Добро пожаловать!

Введите, пожалуйста, Ваши логин и пароль

Авторизация
Скачать .xls
Откуда Вы узнали про нашу компанию?
 
Печать

Технологія вирощування озимої пшениці по No-Till в ФГ "Бескид"

Криволапик Н.П. - к. С-х. н., доцент НУБіПУ,

Кротінов О.П. - к. С-х. н., доцент НУБіПУ,

Бескид А.І. - голова ФГ "Бескид",

Курдіцкій С.О. - керівник економічного блоку КУЗП,

Галяс А.В. - економіст КУЗП

Джерело: Канадсько-Український зерновий проект

Переклад: Михайло Драганчук, No-till.ru

Технологія прямого посіву (або no-till) є досить новою, але вже відомої в Україні. У порівнянні з традиційною технологією обробітку грунту (оранка), технологія прямого посіву має як певні переваги, так і недоліки.

Швидкість проведення посівної кампанії, значна економія людських ресурсів і палива, накопичення вологи і поступове підвищення родючості грунтів - це тільки кілька основних переваг технології No-Till. Недоліками вважаються висока вартість сівалок прямого посіву, необхідність мати в парку машин потужний трактор і високоякісний обприскувач, підвищення витрат на хімічні засоби для боротьби з бур'янами, високі вимоги до рівня знань агронома і менеджера підприємства і т.п.

Ще одним з недоліків No-Till, який також часто згадують, є падіння врожайності зернових культур при переході з традиційною на мінімальну або нульову технологію обробітку грунту.

Урожайність до 9 тонн / га високоякісного зерна озимої пшениці в системі нульового обробітку грунту (No-Till), яку отримує ФГ "Бескид" Рівненської області, демонструє, що недолік може перетворитися на перевагу при правильному і комплексному застосуванні технології виробництва.

19 червня 2009 р Канадсько-Українським зерновим проектом спільно з дорадчої служби Рівненської області та ФГ "Бескид" було проведено День Поля на базі господарства. Для учасників Дня Поля було підготовлено детальний опис технології виробництва озимої пшениці при нульового обробітку грунту в ФГ "Бескид", з яким пропонуємо ознайомитися в цій статті.

Про господарстві

ФГ "Бескид" було засновано в 2001 році в с. Сатиїв (Дубенський р-н, Рівненська обл.) Главою господарства є Бескид Олександр Іванович. У 2009 році ФГ мало в обробці 394 га ріллі. Грунти господарства - чорноземи опідзолені середнесмитие середньосугліністие і сірі та темно-сірі опідзолені легкосуглинкові.

З часу заснування господарства в рослинницької галузі застосовуються лише ресурсозберігаючі технології обробітку грунту (mini і No-Till). Чотири останні роки озима пшениця вирощується виключно за технологією No-Till (прямий посів).

Таблиця 1. Урожайність культур в ФГ "Бескид" в 2004-2008 роках, ц / га.Культура 2004 2005 2006 2007 2008

Зернові та зернобобові, всього 73,5 55,0 51,4 43,5 68,1

в т.ч. озима пшениця 92,3 70,8 64,1 50,6 85,7

- озимий ячмінь 68,8 - 35,9 63,0 64,4

- яра пшениця - - - 37,6 52,8

- ярий ячмінь 69,1 37,7 - - -

- овес - - 34,8 - -

- кукурудза на зерно - - - - 106,0

- горох 22,8 37,2 19,2 18,6 32,6

- корм. боби - 43,3 - - -

Озимий ріпак 57,8 52,0 54,3 31,1 44,4

Соя 8,3 10,0 20,0 11,2 13,9

Соя 8,3 10,0 20,0 11,2 13,9

Технологія вирощування озимої пшениці

Озима пшениця - основна зернова культура в господарстві. Технологія, яку застосовує господарство, забезпечує отримання зерна третього класу (по ГОСТ 2004) при високому рівні врожайності.

Попередники. Структура посівів у господарстві щорічно змінюється в певних межах. Сімдесят відсотків посівів озимої пшениці розміщуються по кращих попередниках - озимий ріпак, горох, соя, а 30% - повторно по озимій пшениці. Протягом останніх чотирьох років незалежно від попередника вся озима пшениця вирощується за технологією No-Till.

Управління пожнівніми залишками. Солома таких попередників озимої пшениці як соя, озимий ріпак і горох під час прибирання подрібнюється і рівномірно розподіляється по полю. Солома озимої пшениці збирається і вивозиться з поля для використання в господарстві.

Підготовка поля до сівби. Суть заходів з підготовки поля до посіву полягає в якісному контролі рівня засміченості і відповідній роботі з рослинними залишками. За тиждень до посіву озимої пшениці вся площа поля обробляється общеістребітельним гербіцидом з діючою речовиною гліфосат з нормою витрати препарату 2-3 л га. При наявності багаторічних дводольних бур'янів в бакових суміш додається Естерон в нормі 0,4 л / га. Общеістребітельний гербіцид не використовується в тих випадках, коли попередник звільняє пізно поле і на його посівах перед прибиранням була проведена десикація. Таким попередником в господарстві часто є соя. При використанні повторних посівів озимої пшениці поле звільняється від соломи, яка збирається і вивозиться з поля для потреб господарства. Внесення додатково азотних добрив в якості азоткомпенсаціі не використовується.

Сортовий склад. У фермерському господарстві використовуються тільки інтенсивні сорти з потенційним рівнем врожайності понад 100 ц / га. Це сорти німецького (Актор, зробити комплімент, Торілд) або чеської селекції (Аланка, Бордотка) з більш тривалим, ніж у вітчизняних сортів періодом вегетації. Через кожні 3-4 роки в господарстві проводиться сортосмени. Насіння еліти названих сортів закуповується в українських виробників. Щороку в господарстві проводиться випробування 1-3 нових сортів для відбору кращих на майбутнє.

Особлива увага приділяється в господарстві виробництва та підготовці власного насіння озимої пшениці. Після надходження зерна від комбайна на тік проводиться його первинне очищення на вітро-решітних машинах, а потім на сортувальному столі відбираються семяна з масою 1000 зерен до 48-50 м

сівши

Строки сівби. Керівництво господарства вважає, що оптимальним строком сівби для господарства є період з 20 вересня по 1 жовтня. За умови дотримання таких строків рослини озимої пшениці в зиму входять в фазу початку кущіння.

Норма висіву. Сорти, які висіваються в господарстві мають здатність добре кущиться. По компенсаційному характеру це сорти колосового типу, в яких маса зерна в колосі може досягати 2 м Отже навіть за технологією No-Till в господарстві практикуються занижені в порівнянні з рекомендованими норми висіву. У 2008 році норма висіву становила - 2-2,5 млн. Шт. схожих зерен на гектар, а в попередні роки - 3,5 млн. шт. / Га.

Регулювання росту і розвитку рослин

Харчування. У період від закінчення збирання попередника і до сівби добрива не вносяться. При посіві обов'язково використовується складна тукосумішей з розрахунку 10-12 кг / га діючої речовини азоту, 40-60 фосфору і 70-90 калію. Запорукою отримання високого врожаю за такою технологією є внесення добрив в весняний період. За мерзлоталому грунті вносяться азотні добрива в нормі 80-90 кг / га д.р. Друга підживлення азотними добривами проводиться в фазу початку виходу в трубку з нормою 80-90 кг / га д.р., а третє - по колоса 40-50 кг / га д.р.

У 2009 році система добрива дещо змінена. Щоб не провокувати посилене кущіння рослин озимої пшениці, була зменшена норма внесення азотних добрив по мерзлоталому грунті до 25-30 кг / га. При другій підгодівлі, як і раніше, вноситься аміачна селітра в нормі 80-90 кг / га д.р. Третя підгодівля азотом проводиться не по колосу, а по прапорцевого листка в нормі 50-70 кг / га д.р. У даній технології застосовуються також мікроелементи, які вносять одночасно з гербіцидами в фазу виходу в грубку (крісталлон, 3 кг / га).

Регулювання росту рослин. У господарстві відмовилися від застосування стимуляторів, але обов'язково використовують регулятори росту з метою запобігання вилягання рослин. Для зменшення довжини першого міжвузля посіви обробляються хлормекватхлорид з нормою 1-1,2 л / га разом з гербіцидами, коли перше міжвузля знаходиться не вище 2 см. Над поверхнею грунту. Для зменшення довжини другого міжвузля посіви обробляють через 10-12 днів терпалом (1,5 кг / га) або хлормекватхлорид нормі 1-1,2 л / га.

Захист рослин від біологічних факторів ризику

Контроль бур'янів. Стабільної єдиної системи контролю бур'янів у посівах озимої пшениці в господарстві не дотримуються. Вона визначається конкретної фітосанітарної ситуацією на полі. При масовій появі сходів бур'янів після сівби контроль рівня засміченості починається в осінній період з використанням гербіциду Гроділ Максі в рекомендованій нормі. В умовах 2007 року цю дозволило повністю відмовитися від застосування гербіцидів у весняний період. При необхідності в весняний період відповідно до рекомендацій вносяться гербіциди (Прима, Лінтур, Калібр). Найкращий ефект забезпечує використання бакових суміші Гранстар + Діален. У цьому випадку три діючі речовини забезпечують необхідний видовий спектр фітотоксичної дії. Перед прибиранням, якщо є бур'яни в верхньому ярусі, за два тижні вноситься Раундап в нормі 1,0 л / га.

Захист від шкідників і хвороб. Осінній комплекс захисту від хвороб і шкідників найкраще вирішується шляхом протруювання насіння сумішшю фунгіцидів з інсектицидом (Байтан + Вітавакс + Престиж). У господарстві норми протруйників, в разі їх використання в суміші, зменшують Байтала на 30%, Вітавакс на 50%. Норма престижу становить 1 л / т. У зв'язку з певним фітотоксичну впливом Байтала на проростки пшениці в 2009 році замість Вітаваксом і Байтала насіння озимої пшениці були оброблені менш токсичним протруйниками Кінто Дуо, 2,5 л / т + Престиж 1,2 л / т. Захисний ефект інсектициду проявляється ще навесні, що дозволяє не тільки захистити рослини від сисних комах, а й одночасно уникнути поширення ними вірусних хвороб. Крім цього, використання інсектициду при протровліваніі, дозволяє відстрочити застосування інсектицидів у весняний період. У весняний період в фазу початку виходу в трубку вноситься Нурел Д проти сисних шкідників і обов'язково по колосу (в фазу цвітіння) Нурел Д або Фастак. Така система забезпечує захист від сисних комах і хлібних жуків.

Сорти, які вирощуються в господарстві, не є стійкими до збудників хвороб і при високому рівні планової врожайності обов'язково вимагають надійної системи захисту. При виході прапорцевого листка вноситься бакова суміш АБАКУС (1,1 л / га) з імпакт (0,3 л / га). За колосу застосовується також суміш препаратів Амістар + Фолікур.

Технічне забезпечення

Посів озимої пшениці проводиться сівалкою прямого сівби Great Plains шириною захвату 6 метрів, яка оснащена фігурними Култер і дисковими сошниками і має бункер для мінеральних добрив.

Для догляду за посівами використовується причіпний обприскувач ОП-2000 і Розкидачі мінеральних добрив фірми РАУ.

Збір врожаю проводиться комбайном фірми Claas, що дозволяє подрібнити солому і рівномірно розподілити її по поверхні поля. Збір проводиться при вологості зерна 14-16%.

Економічна ефективність

Економічна ефективність

Доцільність вирощування озимої пшениці за інтенсивною технологією виглядає вельми привабливою з економічної точки зору. Беручи до уваги розрахункові дані надані ФГ "Бескиди" (Таблиця 2), бачимо, що витрати на вирощування пшениці на 1 гектар є досить високими і складають близько 5000 грн. Для порівняння, вельми успішне господарство з Полтавської області витрачає в межах 3000 грн. / Га. Слід підкреслити, що витрати були б значно більшими при традиційній технології обробітку грунту, а не нульовий, оскільки кількість операцій з грунтом, а також кількість техніки зросла б у кілька разів. Так грунтуючись на даних попередніх досліджень Канадсько-Українського зернового проекту, орієнтовна вартість паливно-мастильних матеріалів складає: на оранці 100 грн / га, культивації - 30 грн / га, накоченні посівів - 15 грн / га. Якщо врахувати, що згідно з традиційною технологією необхідно провести як мінімум одну операцію оранки, 2 культивації, і одне прикочування то сума витрат збільшується на 175 грн / га.

Беручи до уваги сьогоднішні ціни на українському ринку на пшеницю третього класу (за ДСТУ 2004), яка в травні 2009 року становила близько 1150 грн / т і з огляду на врожайність пшениці на рівні 8,5 т / га, розрахунки показують, що виручка з одного гектара площі складе 9775 грн / га і чистий прибуток 4775 грн / га.

Таблиця 2. Орієнтовна структура витрат на 1 га вирощування озимої пшениці за технологією No-Till в ФГ "Бескид" за 2008/09 ггСтатьі витрат грн. на 1 га в%

Насіння 500 10

Добрива 1300-1500 26-30

Пестициди та регулятори росту 1000 20

Оплата праці 500 10

Амортизаційні відрахування, податки, пальне (25-35 л / га),

обслуговування кредитів і оплата оренди землі 1500 30

Загальні витрати 4800-5000 100

ризики

Будь-яка технологія в землеробстві передбачає наявність різних ризиків, яким слід приділяти увагу для мінімізації їх можливого негативного впливу. Особливо оцінка ризиків важлива для господарств, які знаходяться на перших етапах впровадження тієї чи іншої технології, і ще не в повній мірі можуть передбачити можливі позитиви і проблеми від впровадження цих технологій.

Аналізуючи досвід ФГ "Бескид" при впровадженні інтенсивного вирощування озимої пшениці за технологією No-Till, можна визначити такі основні ризики, на які необхідно в першу чергу звернути увагу:

- збільшення кількості рослинних залишків (соломи) на поверхні поля може ускладнити проведення якісного сівби;

- відмова від механічного обробітку грунту призводить до збільшення популяцій мишоподібних гризунів;

- необхідність перегляду порядку чергування культур в сівозміні;

- накопичення на поверхні грунту рослинних залишків обумовлює зниження температури грунту навесні на 2-5 о С;

- при «нульовій» обробці грунту контроль бур'янів у посівах проводиться лише хімічним методом;

- в перші роки впровадження No-Till системи спостерігається явище сезонної цементації грунтів зі значним підвищенням щільності будови ґрунту;

- перехід на нову технологію "нульового" обробітку грунту вимагає обов'язкової попередньої підготовки поля;

- технологія No-Till вимагає високої кваліфікації агрономічного та технічного персоналу.

Коментарі до цієї статті:

Коментар додав (а): Юрій

Дата: 2009-08-26

При такій кількості обробок стаття витрат "пестициди та регулятори росту" виглядає підозріло заниженою. При вартості гліфосатів в середньому 6 $ / л тільки на одних общеунічтожающіх гербіцидах разорішся.Пересчітайте ласка уважніше.

Коментар додав (а): Олександр

Дата: 2009-08-27

Цікаво побачити витрати в розгорнутому вигляді по обробкам ...

Коментар додав (а): Svydynyuk Ivan

Дата: 2009-11-05

Я згоден з Юрієм щодо витрат на обробки пестицидами, але ще слід перерахувати і витрати на добрива, при такій дозі тільки азотних добрив, вони значно вище ніж 25-30% від загальних витрат, а якщо правильно враховано витрати на амортизацію техніки, то виникають смутні сумніву в економічній ефективності і такий великий рентабельності такої технології, а також великих економічних переваг даної технології в порівнянні з класичною. Слід ще додати, що по самимскромним підрахунками на сьогодні така доза добрив коштує всього лише 2600-2750 грн / га, але ще і виникають сумніви в можливості внести таку дозу добрив при посіві озимої пшениці за допомогою сівалки & quot; грейт Плейнс & quot ;. Я за те, щоб всі хто намагається впровадити технологію прямого сівби говорили не тільки про не завжди правильно розрахованих переваги, але і про значні проблеми, які потрібно вирішити в першу чергу, щоб не допустити дискредитації загалом непоганий технології.

Коментар додав (а): Дмитро

Дата: 2009-11-11

Погоджуся, що потрібно б статтю витрат розписати детальніше. Автор, уважте, будь ласка. А в іншому, я за нульові і мінімальні технології. Безумовно за ними майбутнє.

Коментар додав (а): Михайло Драганчук

Дата: 2009-11-13

Я попросив Олександра Івановича Бескиду розписати статтю витрат "Пестициди та регулятори росту":

Раундап Максі 2 л / га - (ціна на нинішній день навіть більше ніж 6 $) 150 грн. Гроділ Максі 120 г - 65-70грн. Регулятор росту (хлормекватхлорид) - 1л - 35грн. Регулятор росту тропана - 1л - 70 грн. Фунгіцид Абакус - 360 грн. Фунгіцид Амістар - 320 грн. Інсектицид 30-70 грн.

Як видно з цих цифр, общеунічтожающіе гербіциди складають далеко не найбільші витрати.

Коментар додав (а): Сергій Моргунов

Дата: 2009-11-19

А хто може тут з противників прямого посіву розписати статті витрат на вирощування традиційною технологією? Скільки йде солярки, скільки добрив, скільки хімії. Адже напевно теж не дешево?

Коментар додав (а): Віктор

Дата: 2009-12-24

Дуже корисна інформація, і ця людина - Герой, тому що зробити це може тільки людина, яка ніколи не займалася і НЕ вчився Сільське господарство, тому що ми дуже багато навчені, як робити не правильно. Запрошую всіх до дискусії. Дякуємо. Буду радий відвідати господарство разом зі своїми фахівцями.

Коментар додав (а): Олександр

Дата: 2010-02-08

Я категорично не згоден, проведення посіву за нульовою технологією в Росії не допустімо.Как відносяться екологи до питання внесення гербіцидів у грунт!

Коментар додав (а): Ігор, Харківська обл., Степ

Дата: 2010-02-08

з літератури: при правильному впровадженні No-till через сівозміну за три роки можливо на 95-100% позбутися від багаторічних бур'янів і на 80-95% від однорічних бур'янів. Вже на 4-й рік на полі залишаються однолітки і многолеткі з насіння.

Коментар додав (а): Коля

Дата: 2010-03-28

Дуже корисна інформація +5

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2010-05-15

Хімії і по традіціонке багато, а при правильному господарюванні по No til не набагато більше. У сівозміні можна вирощувати соняшник 5 років і кукурудзу 7-8 років А бур'яни будуть завжди погуще сійте і біологічно тисніть їх сідіратамі. Якщо ітересно пообщатся телефонуйте тел. 0 66 369 07 31

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2010-05-15

На перехідному етапі 5-10 років особливу увагу правильному харчуванню рослин так як процеси мінералізації затармажіваются. А при бажанні через років десять можна практично переходити на біоземледеліе природа включає свої регулятори боротьби з підвищеним кількістю того чи іншого фактора зменшує врожай головне не сперечатися з природою а підглянувши як в природі проходять процеси підлаштується по її рітм.Задача цієї системи знизити витрати (стратегічно в перші року прийдеться витратиться на техніку наприклад) зберегти родючість грунтів і виробництво повноцінного здорової їжі. У Дніпропетровську за цією системою Агро-союз обробляє 14 000 га і успішно!

Коментар додав (а): Павло Мігулёв

Дата: 2010-05-21

Але це не таблетка №5 !!! Переходячи на таку технологію доводитися відмовитися від пропошних культур (цукровий буряк) Як в краснодарському краї, а вона як відомо є однією з високо рентабельних культур в господарствах. Якщо є проблеми з вітрової ерозією, в принципі саме для цього no-till був створений в Америки, тоді так перехід неминучий і то в якомусь mix варіанті, більш наближеному до дійсності конкретної місцевості

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2010-05-23

У нас 5-7 років тому цукровий буряк теж прибуток приносила не фонтан звичайно але 800-1000 у.о. у доброго господаря, а зараз нерентабельно. Соняшник, кукурудза на початку по нулю погано а через 5-6 років краще ніж на традіціонке, а ось з буряком по нулю дійсно ніяк. При переході на нуль зверніть увагу на сорго воно дає стабільні врожаї на перходная переод.

Коментар додав (а): Коля

Дата: 2010-09-11

Можноли за технологією натіл садити озиму пщеніца по пщеніца і скільки років поспіль

Коментар додав (а): марина

Дата: 2010-09-15

Привіт у мене п'ять гектар землі хочу засіяти пшеницею, допоможи пожалуйсто перший раз як краще? �� счего краще почати? зазделегідь дякую.

Коментар додав (а): Віталій

Дата: 2010-09-29

"Третя підгодівля азотом проводиться не по колосу, а по прапорцевого листка в нормі 50-70 кг / га д.р." Не працюе нашої зони! У нас в цей час посуха повна.

Коментар додав (а): Геннадій Аліпов.

Дата: 2010-11-23

Скажіть, а що правда в Аргентині самий просунутий в світі прямий посів? Що там все поля сіяти тільки прямим посівом? Чи є хто з учасників сайту, хто там бував?

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2010-12-27

Спробуйте знизити норму внесення азоту в посушливий період і додати інших елементів зверніть увагу на калій і мікродобрива наприклад з серії Реастім. В кожному окремому випадку повинен бути свій індивідуальний підхід, головне зрозуміти процес і знати на що впливати.

Коментар додав (а): Олег

Дата: 2010-12-29

Скажіть, як поєднати технологію No-till з обробітком цукрового буряка? Або це не сумісно в одному господарстві?

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2011-01-04

Ноу - тил і буряк не сумісна на одному полі але можна при бажанні пов'язати в одному господарстві.

Коментар додав (а): павел

Дата: 2011-05-31

А як можна зв'язатися з Бескид А.І.? підкажіть телефони, може адресу їх сайту? скайпу і так далі ... ..

Коментар додав (а): Петрович

Дата: 2011-06-29

А мене цікавить ось яке питання, - А чим проводяться підгодівлі озимої пшениці? Розкидачів, або чим ще? Якщо розкидачів, то виходить, що воно лежить зверху, на рослинністю залишках, а значить повільно але впевнено переходить в атмосферне азот, тобто іспасяется, елемент адже летючий? ...

Коментар додав (а): Володимир Середа

Дата: 2011-07-01

Є кілька варіантів підгодівлі я вважаю що потрібен комплекс внесення добрив і в кожному господарстві розробляється своя стратегія харчування. Ефективний спосіб є листкове підживлення проводити її слід кілька разів протягом вегетації також є елементи які допомагають засвоїти азот (це не тільки сірка але і інші як мікро так і макроелементи. По пшениці можна спробувати разбрасать по снігу в при невисоких температурах азот практично не випаровується і в результаті танення снігу повільно промивається в боеее низькі горизонти доступні для рослини. та й хто вам сказав що по мерзлоталому не можна сівалкою підгодувати це зменшить ризики і не зашкодить грунті. 066 369 07 31 дзвони ті якщо що!

Коментар додав (а): Віктор

Дата: 2011-08-08

(За мерзлоталому грунті вносяться азотні добрива в нормі 80-90 кг / га д.р. Друга підживлення азотними добривами проводиться в фазу початку виходу в трубку з нормою 80-90 кг / га д.р., а третє - по колоса 40- 50 кг / га д.р.) 1) Навіщо вносити по мерзло талому грунту 90 д.р. не дешевше кількість продуктивних пагонів компенсувати нормою висіву, ніж 250-280 кг селітри? 2) Яким чином можна дати по пшениці в трубці 80-90 кг / дв N2? якщо весна буде сухою? КАСом? Через нітробари - згорить .... Селітра буде зверху лежати ... Яким чином в фазу прапорцевого листка можна дати 40-50 кг Д.В? взагалі для мене загадка ...

Коментар додав (а): Сергій

Дата: 2011-08-08

Розкажіть будь ласка як підприємствам Луганської, Харківської, Донецької, Запорізької областей провести третю підгодівлю пшениці (по прапорцевого листка) ... хоча б 30 кг д.р.

Коментар додав (а): Микола

Дата: 2011-08-28

Замовив собі аналізи грунту з подальшим підрахунком потреби NPK, результатами трохи шокований: потреба в азоті і фосфорі (діючої речовини) - 125/62 - тут як би все зрозуміло, а ось калію потрібно внести тож 125 ... чи не помилилися "вони", і взагалі як його стільки внести то ..? мож хто стикався з таким?

Коментар додав (а): Микола

Дата: 2011-09-04

чи може повлеять на пшеницю Зенкор, якщо їм оброблявся попередник?

Коментар додав (а): Валентина

Дата: 2011-09-21

А де можна придбати насіння німецьких сортів озимої пшениці у нас в Ставропольському краї? У кого є така інформація телефонуйте тел.89054989881

Коментар додав (а): Своя

Дата: 2011-09-28

цікаво ....

Коментар додав (а): брр

Дата: 2011-11-25

схоже передрали місцями підручник. про підгодівлі таки смішно. цікаво що в реалі? ))) А ось це взагалі гідно Жванецького: "У сівозміні можна вирощувати соняшник 5 років і кукурудзу 7-8 років А бур'яни будуть завжди погуще сійте і біологічно тисніть їх сідіратамі." )))))

Коментар додав (а): ф-х волга

Дата: 2012-01-16

при непромивний режимі грунтів дробове внесення азоту недоцільно (весьюг і південний схід укр.) але підгодівля карбамідом для поліпшення якості необхідна .при посіві в необробленість грунт пізньої осені зіткнулися з п роблема збільшеною в рази чісленнстью мишей і полівок в порівнянні навіть з однією обробкою дисками перед посівом СЗС-2,1.

Коментар додав (а): волга

Дата: 2012-01-16

навіть наодном гектарі можна застосувати no till причому успішно

Коментар додав (а): Іван

Дата: 2011-10-23

З системою добрива господарства я не согласен.Включаючи 3 підгодівлю озимої пшениці взагалі не доцільно проводити в фазу колосіння так як проводить господарство. Підгодовувати рослину в фазу колосіння це абсурд. Вона не встигне його азот засвоїти лише на 10%. Через те що йде проце відмирання зменшуються потік речовин у ростения йде поцесів дозрівання або потенціал врожайності закладається на ранніх етапах і саме якщо тоді не буде достатньої кількості поживних речовин спостерігається N голодування, відставання в рості і розвитку рослини ... .. Тому підгодівля в фазу колосіння коли відбувається початок наливу зерна, молочна, воскова стиглість формується продукція яку споживач безпосередньо буде приймати а господарство ввалився в фазу колосіння азотних добрив то яка тоді це буде продукція. Правильно вносити таким чином. Потрібно врахувати винос поживних елементів з основною і побічною продукцією, грунту на яких вирощується культура тощо. Внесення мікроелементів застосовують пріпарати; "Цеовит мікро Зернові" з нормою 2л / т або інші можна по вегетації культури. З огляду на приклади ізветность вчених це Петриченко В.Ф .; Лихочвор. Основне добриво включає-оганіческое; P2O5; К2О харчування. - При посіві наприклад нітроамофоска N 10-15 P 10-15 K 10-15 - 1 азотне підживлення по мерзло талому грунті; - 2 в фазу кущіння, азотне внесення + мікроелементи. - 3 в фазу виходу в трубку

Коментар додав (а): Іван

Дата: 2011-10-23

Владимер Середа вірощуваті Цукровий буряк по No Tille зразу нельзя через ті что це культура коренеплід якої требует Рихли грунту збагачення органікою. До цього треба готувати поля поступово років 3-5. І це факт но краще его вірощуваті традіційною системою.

Коментар додав (а): Іван

Дата: 2011-10-23

Марина на 5 га землі запроваджувати No-Tille. Абсурд. Треба хочаб 5000 га и початкових інвестіцій хочаб 2000000 млн. Дол.

Коментар додав (а): Михайло

Дата: 2012-02-29

Товариші агрономи підкажіть будь ласка. при бюджеті 2000000 рублів, скільки гектар можна засіяти - (Озима пшениця) - основна зернова культура в господарстві. Технологія, яку застосовує господарство, забезпечує отримання зерна третього класу (по ГОСТ 2004) при високому рівні врожайності.

Коментар додав (а): Ольга

Дата: 2012-04-11

Допомога студентам с / г вузов.5 +

Коментар додав (а): Микола

Дата: 2012-06-04

Досить грамотна стать.На землі потрібно працювати з розумом впроваджуючи досягнення науки, технології і з душею і розумом робити свою справу.

Коментар додав (а): Кирило

Дата: 2012-09-27

для того щоб не відбувалося ущільнення грунту в цій технології слід застосовувати мікробіологічні препарати Ембіко або ЕМБіоник .........

Коментар додав (а): сергей

Дата: 2012-10-09

внесення азоту по прапорцевого листка дозі 50-70кг дв ето 150 кг карбаміду та вона просто згорить особливо під час посухи

Коментар додав (а): михайло

Дата: 2012-10-27

згоден можна вноіть 25 - 30 кг у фізичній вазі і бажано вночі

Коментар додав (а): Величко Дмитро

Дата: 2012-11-04

Стаття популястіческая і все подщети невірні. А з агрономічної точки зору внести по прапорцевого листка 30 по д.р. азоту невозможно.Прі температурі вище 30 градусів обприскування сечовиною в дозі не більше 15кг.га- інакше опіки. У 2012 році багато хозяйва на цьому згоріли

Коментар додав (а): Олександр

Дата: 2013-04-15

У цього фермера значить зона високого рівня зволоження. Можна прекрасно вносити азот і по флаглісту у вигляді амселітри. Якщо вологи досить. Але традиційна технологія при таких дозах добрива і пестицидів, при наявності достатнього і рівномірного кількості вологи дасть мабуть більше. Знаю багато людей, хто на двох центнерах амселітри і центнері азофоски отримує 60-70 в нормальний рік. Такої кількості мехобработок, як пишуть зазвичай ноутільшікі, не проводять і в помині. А там де ноу-тілл в світі, що то я проблем з вологою у них не бачив. Якщо стільки добрив ввалити по традіціонке і так з розумом працювати, то ніяка посуха не страшна. Техніки менше і людей, ось це зрозуміло.

Коментар додав (а): Олексій

Дата: 2013-06-07

Щоб займатися нульовий обробітком ґрунту потрібно знати в якому кліматичному поясі ви знаходитесь яка норма опадів випадає за рік, і тоді можна сіяти пшеницю за нульовою обробки, з дозами добриво

Коментар додав (а): Олена

Дата: 2013-12-02

Чому ви не займаєтеся вирощуванням яревого ячменю?

Коментар додав (а) серега

Дата: 2014-04-15

здрастуйте у мене 10.5га хотів би спробувати засіяти озиму пшеніцу1 хто підкаже скільки потрібно мені грошей для цього?

Адже напевно теж не дешево?
? счего краще почати?
Що там все поля сіяти тільки прямим посівом?
Чи є хто з учасників сайту, хто там бував?
Або це не сумісно в одному господарстві?
Підкажіть телефони, може адресу їх сайту?
Розкидачів, або чим ще?
Якщо розкидачів, то виходить, що воно лежить зверху, на рослинністю залишках, а значить повільно але впевнено переходить в атмосферне азот, тобто іспасяется, елемент адже летючий?
Не дешевше кількість продуктивних пагонів компенсувати нормою висіву, ніж 250-280 кг селітри?
Яким чином можна дати по пшениці в трубці 80-90 кг / дв N2?